Brev:
Er min pige på 4 mdr. for tyk?
20. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Er min pige på 4 mdr. for tyk?
Hej Helen
Jeg synes min datter er lige som hun skal være. Hun trives, udvikler sig, er glad, sover fint og.. er dejlig tyk.
Men, man sammenligner jo, og hun virker meget godt i stand i forhold til andre babyer, hvilket først bekymrede mig, da jeg læste i går i politikens babybog, at spædbørn faktisk ikke må blive for tykke, da det kan medføre overvægt senere i livet (dette gjaldt flaskebørn). Elisabeth har været flaskebarn i 1½ måned nu og spiser mellem 700 til knap 1 liter Hipp 1 om dagen.
Hun vejede 3690 ved fødslen og var 50 cm lang
Nu er hun (vist nok) 63 cm lang og vejer lidt over 7 kg.
Er det for meget?
Det fører til mine næste spørgsmål. For hvis hun er for tyk, er det vel bedst at blive på kun Hipp 1 et stykke tid endnu. Havde tænkt mig at vente med grød så længe som muligt, for at skåne hendes mave, men havde overvejet at give hende Hipp 2 til om natten, da hun er begyndt at vågne kl. 2 i stedet for at sove igennem, som hun plejer.
Men mætter Hipp 2 egentlig mere end Hipp 1, eller nærer det bare mere?
Er det et tegn på at hun skal have andet mad, at hun vågner mere om natten?
Lidt flere spørgsmål (har jo gået og sparet spørgsmål op indtil jeg ikke kunne lade være at melde mig ind længere):
Hun døjer lidt med forstoppelse, altså har hård mave, men kan komme af med det uden alt for meget besvær for det meste; og får normalt lactulose, men skal vi trappe ned med det og se om hendes mave lærer at håndtere MME'en? Jeg bryder mig ikke om at give hende medicin i længere tid af gangen. Jeg ville gerne have at hendes mave kan håndtere MME'en uden lactulosen før vi starter på noget som helst fast føde.
Jeg glæder mig til dit svar
Med venlig hilsen
Camilla